MeniuTV prezintă:

Primul canal TV despre cele mai bune restaurante din România: www.Meniu.TV .


vineri, 29 ianuarie 2010

Life is a Bitch (8)



Pai acum daca tot am invatat sa duc tava AICI, mai trebuia sa-nvat meniul si gataaaa, puteam sa ies in lumea rea si cruda ;) si sa-mi fac meseria de chelnerita ce ma aflam. Deci supervaza mea mi-a pus meniul in brate si mi-a zis sa-l invat si daca am intrebari, s-o intreb pe ea sau pe orice alt coleg. In timpii morti, cand nu aveam altceva de facut, of course, si cand nu avea nici el sau colegii altceva de facut. Hmmm


Zis si facut. Meniul din cafenea nu era (si nu e nici acum) cine stie ce complicatiune, vreo 2 pagini de mancare inclusiv deserturile si vreo alte 2 de bauturi inclusiv ceaiurile, cafelele etc. Deci l-am citit de vreo cateva ori si zic eu ca l-am retinut, fara alte intrebari suplimentare. Asa ca intr-o buna zi cu soare supervaza a zis ca ia sa te-ascult sa vad daca stii.


Hmmmm. Atunci mi-a zis ca nu tre sa stiu doar meniul ca o moara stricata pe dinafara, ci tre sa stiu si ingredientele, daca are aia sau nu sau daca n-are aia sau ailalta, daca se poate cu cartofi in loc de orez sau invers, daca se poate cu inghetata in loc de frisca sau fara nici una, daca se poate….. Arghhhhhhh….. Deci: regula de aur: CLIENTUL ARE INTOTDEAUNA DREPTATE si raspunsuri de genul NU sau NU SE POATE sau NU STIU sau E IMPOSIBIL pur si simplu nu exista in vocabularul unui chelner. Exista doar VOM GASI CU SIGURANTA O SOLUTIE sau DATI-MI O SECUNDA, VA ROG, SI MA VOI INTERESA PENTRU DUMNEAVOASTRA sau DESIGUR CA SE POATE sau CEEA CE DORITI DUMNEAVOASTRA NU ESTE DISPONIBIL ACUM, DAR VA PUTEM OFERI IN SCHIMB […] si chestii de acelasi gen.


Ideea de baza e ca totul se poate, iar daca nu si nu, ii oferi intotdeauna o alternativa. De asemenea, tu stii totul iar daca nu, cum se spune, suna un prieten :D. Poate mai trebuie sa precizez ca cele de mai sus nu se limiteaza doar la mancare sau bautura, ci la ORICE.


Daca te-ntreaba care e cel mai bun magazin de electronice din oras, ca el e din provincie si ar vrea sa-si cumpere un nush’ce gadget, tu tre sa-i zici sau sa te interesezi pentru el si sa vii cu un raspuns intr-un timp rezonabil (adica in max 5 minute, sa nu-l lasi s-astepte 5 ore). Sau daca vrea sa stie cum se ajunge de-acolo pana dincolo in oras sau in afara lui, tu tre sa-i zici sau sa-l indrumi intr-un fel sau altul. In nici un caz nu-i bagi un NU STIU si gata. Ah, iar chestia cu NU STIU, NU E DEPARTAMENTUL MEU e cea mai grava dintre toate. Si ce daca nu-i departamentul tau, te duci si-l intrebi pe ala al carui department e, fie ca e tehnic sau receptie sau mai stiu eu ce! Ma rog, cred c-ati prins ideea, care e simpla simpluta: CLIENTUL NOSTRU, STAPANUL NOSTRU. Desigur, in limitele normalului, decentei si bunului simt.



Ca pentru scandalagii si datatori de probleme il chemi fie pe FBM, fie pe cei de la protectia si paza hotelului. Vali, ai inteles, e ceva neclar? Aaa, nuuu, e totul foarte clar, am inteles sa traiti, sefu’! Si asa si era. Doar ca acum mai ramanea sa si… implementez cele proaspat invatate. De fapt, implementasem eu ceva, de voie de nevoie, mai inainte, atunci cand nu mai stiu ce m-a-ntrebat un client si eu i-am raspuns timid NU SE POATE, pentru ca intr-adevar, dupa cunostintele mele, nu se putea. Am aflat mai tarziu ca sefu al mare m-auzise atunci si i-a zis supervazei sa ma prelucreze. Ceea ce tocmai facea.


Inca ceva, foarte util si pe care eu, speriata de bombe cum eram, nu cred ca l-as fi facut daca nu mi s-ar fi spus: nu te duci sa iei nici o comanda fara un carnetel special pe care trebuia sa notezi tot-tot-tot. Deci nu trebuia sa tin minte. Si, de asemenea, daca nu intelegeai bine, era absolut ok sa te scuzi si sa-l intrebi pe client inca o data ce ar dori, ca sa fii sigur. La sfarsit cand toata lumea de la masa respectiva a terminat de comandat, recapitulezi totul de fata cu ei si abia dupa ce ei confirma ca asa e, multumesti si pleci de langa masa lor si incepi sa te ocupi de comanda. Dar despre ce-nseamna asta si altele, in episodul viitor.


Semnat: Vali

(Va urma)

PS: - piesa muzicala de mai sus este dedicata special fanilor mei de pe acest blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Stan Patitul spune: