MeniuTV prezintă:

Primul canal TV despre cele mai bune restaurante din România: www.Meniu.TV .


miercuri, 13 octombrie 2010

Restaurantul Traditional vs Restaurantul Digital



În loc de chelner, clienţii se confruntă cu un ecran tactil.

Tot mai multe restaurante din întreaga lume renunţă la clasicul chelner şi le oferă clienţilor posibilitatea de a comanda prin intermediul unui ecran tactil ceea ce îşi doresc să consume, relatează Reuters. Compania Conceptic a echipat deja cu tehnologie e-Menu numeroase sushi baruri, puburi şi restaurante de familie din Israel, Franţa, Africa de Sud şi Belgia. Tehnologia are la bază acelaşi sistem cu ecrane tactile utilizat în cantinele cu autoservire sau în aeroporturi, pentru ticketing.


„Dacă o persoană începe să privească imagini cu un tort cu ciocolată, există mari şanse să-l şi comande. Este vorba despre impulsul de a cumpăra“, explică Adi Chitayat, directorul executiv de la Conceptic. „Trăim în era tehnologiei. Oamenilor nu le mai este frică de ecrane“, adaugă Chitayat. Compania sa a lansat sistemul-pilot în 2006. Frame, un sushi bar în vogă din oraşul israelian Tel Aviv, a înregistrat o creştere de 21% a comenzilor la mesele dotate cu ecrane tactile şi e-Menu.


Clienţii sună adesea pentru a rezerva aceste mese, spune patroana barului, Natalie Edry. La una dintre mese, informaticianul Gil Uriel şi familia sa sunt foarte entuziasmaţi de e-Menu. „Este mai vizual. Putem alege, ne putem certa în continuare, dar este mult mai uşor când poţi să vezi tot ceea ce ai posibilitatea să comanzi“, spune Gil Uriel, în timp ce copiii săi abuzează de funcţia „Jocuri“, disponibilă la ecranul de la masa lor.


Unii preferă omul, nu maşina

Mulţi dintre clienţii restaurantelor preferă însă în continuare să fie serviţi de un chelner. „Eu nu cred în ecrane, eu cred în oameni“, afirmă omul de afaceri Yoash Torkman, care ia adesea prânzul la Frame, dar preferă să stea la mesele neechipate cu e-Menu. „Mai bine aştept o chelneriţă 15 minute decât să folosesc aşa ceva“, mărturiseşte Yoash Torkman.



"Există oameni care vor îmbrăţişa rapid noua tehnologie, în timp ce alţii vor încerca să o ignore pe cât posibil“, explică Jackie Fenn, analist la Gartner consulting group. Un restaurant cu e-Menu le poate da dureri de cap celor care nu ştiu prea bine cum să folosească un computer, mai ales dacă au greşit o comandă şi doresc să o anuleze. Aceştia ar putea fi puşi într-o situaţile dificilă şi dacă, atunci când le vine nota de plată, ar avea ceva de obiectat.


Poate ca in curand, la Casa Capsa nu ne va mai intampina un om, ci un robot...

Cititi si exprimati-va opinia lasand un comentariu mai jos sau votand in sondajul din topul paginii. Enjoy ! :)

22 de comentarii:

  1. Io in general prefer omul masinii, mai ales ca de multe ori vreau sa fac tot felul de combinatii care nu exista ca atare in meniu. Insa citind articolul si vazand pozele, parca mi-ar placea si sa ma joc cu 'taci scrinul' la un restaurant daca as avea ocazia :)

    RăspundețiȘtergere
  2. de cate ori intalnesc un taran pe post de chelner as vrea sa am la dipozitie o linie directa cu barul sau cu bucataria...

    RăspundețiȘtergere
  3. E in functie de starea de spirit a sefului meu. Daca a fost in toane bune, prefer masina, daca a fost prost dispus, prefer chelnerul, sa am pe cine ma razbuna :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place sa vorbesc cu oamenii, sa cer pareri despre felul de mancare pe care vreau sa-l comand, asa ca raman la chelnerul traditional. Daca vrei sa renunti la un sos, la un condiment sau orice schimbare la felul de mancare pe care il comanzi, chelnerul te poate ajuta, in schimb un ecran tactl nu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca depinde mult de varsta clientului. Un sushi bar este frecventat de tineri familiarizati cu hi-tech, pe cand cei mai in varsta inca se sperie sa nu strice Windows-ul de la PC-ul cel nou de acasa...

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca depinde mult de varsta clientului. Un sushi bar este frecventat de tineri familiarizati cu hi-tech, pe cand cei mai in varsta inca se sperie sa nu strice Windows-ul de la PC-ul cel nou de acasa...

    RăspundețiȘtergere
  7. Un somelier profesionist nu poate fi inlocuit de un computer. Si nici o chelnerita vesela ! :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma asteptam ca pe un blog sa fie majoritari cei care voteaza pentru lansarea comenzii printr-un terminal digital,dar, surpriza, nu-i asa! Felicitari pentru ideile de poll-uri si pentru blog in general, e ceva deosebit pentru blogosfera romaneasca - pe vremurile astea, macar virtual sa-ti mai inviti nefasta la carciuma!!!...

    RăspundețiȘtergere
  9. acum virtual e normal. ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. GENIAL!!! NU MAI VREAU CHELNERI MITOCANI!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. OK, Miruna, nemtii deja au rezolvat-o ! ->
    http://www.youtube.com/watch?v=9M9eiZ_wSfI

    RăspundețiȘtergere
  12. Chelnerita obligatoriu sa fie: cu decolteu generos si minijup!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  13. daca nu esti cuminte o sa primesti un travestit, sa te saturi ! :)))))))))

    RăspundețiȘtergere
  14. aplicatia asta este geniala pentru hotelurile cu room-service!!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Asta presupune ca nu vom mai manipula meniurile acelea pe care le-au mai manuit inca o mie inaintea noastra fara sa se spele pe maini? DA!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. chiar urasc sa dau comanda la room service prin telefon ghidandu-ma dupa o lista cu o insiruire de feluri de mancare despre care nu am habar in majoritate unele fiind specialitati locale.la venirea mancarii in camera ma simt de multe ori ca in timpul unei "blind date" ratate.votez pentru meniul digital in hotelurile cu room service.

    andra

    RăspundețiȘtergere
  17. e destul de complicat sa ai un ecran la fiecare masa
    o aplicatie pentru device-urile clientilor ar fi o solutie mult mai practica ;)

    RăspundețiȘtergere
  18. Bogdan, problema este ca nu toti clientii au "device"-ul corespunzator tehnic, iar in al doilea rand pe un display de telefon, de exemplu, imaginile nu pot fi la fel de spectaculoase ca pe un touch screen de minim 10' (precum cele ale unei tablete PC). Inca o data se dovedeste ca marimea conteaza ! :)))

    Poti comenta si aici ->
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=177083472327396&set=a.106093616093049.4627.106085849427159

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu am intalnit pana acum cu un device deci nu stiu cum este, dar in mod sigur prefer asa. Se intampla uneori sa vina prea greu sa-ti ia comanda, asa mai bine cand m-am hotarat imi trimit singur si gata. Eu as fi pentru asemenea comenzi.

    RăspundețiȘtergere
  20. desi, sa vezi imagini cu mincarea e mult mai bine( nu degeaba se spune ca o imagine face cit 1000 de cuvinte), prefer sa fiu servita de un chelner! cu el poti sa discuti, poti sa modifici ceva din meniu, poti cere informatii direct despre produse, poti preciza cind si cum sa-ti fie adusa comanda! deci..ramin la modul de servire uzual, cu chelner!
    ps. mai ales ca, renuntind la metoda clasica, ar ramine fara loc de munca mii de oameni!

    RăspundețiȘtergere

Stan Patitul spune: