MeniuTV prezintă:

Primul canal TV despre cele mai bune restaurante din România: www.Meniu.TV .


vineri, 23 noiembrie 2012

Guerilla Marketing cu Aromă de Scorţişoară



Şefa unui lanţ de restaurante-patiserii (Cinnabon)din SUA s-a deghizat într-un angajat obişnuit într-una dintre locaţiile din New Jersey şi a fost surprinsă extrem de plăcut de lucrurile pe care le-a găsit acolo. Deghizarea a făcut parte dintr-un reality-show de televiziune al postului CBS. Kat Cole, preşedinta companiei Cinnabon, s-a angajat ca patiser începător sub numele "Alexa" la unul dintre restaurantele din localitatea Paramus, N.J.


Cole a vrut să vadă cu ochii ei care este explicaţia pentru faptul că vânzările magazinului sunt mereu în creştere, în ciuda crizei economice şi a competiţiei dure din piaţă.


După câteva zile de lucru i-a fost clar că totul se datorează unuia dintre manageri - Miguel a implementat un stil de management foarte prietenos pentru angajaţi şi a elaborat tehnici de marketing inventive, prin care a reuşit să-şi atragă noi clienţi. Lucrul care a dat-o pe spate pe patroana sub acoperire a fost faptul că Miguel şi echipa sa au pus la punct un spectacol de muzică şi dans care au transformat restaurantul într-un "variety show".


Kat Cole a luat decizia de a-i face cadou managerului restaurantul pe care îl conduce. Acesta a trecut de la statutul de simplu angajat la patron în regim de franciză. "Nu mă pot abţine să nu plâng", a spus Miguel în clipa în care fosta patiseră i-a dat vestea cea mare. Dacă mă întrebaţi pe mine, decizia de "a face cadou" a fost o lovitură de marketing genială pusă la cale împreună cu producătorul tv al emisiunii. Încă o lecţie americănescă de guerilla marketing!

   

 Puiu Popoviciu, unul dintre cei mai cunoscuţi, însă, totodată, unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri, a pariat în criză pe un nou business în domeniul restaurantelor şi cofetăriilor-brutăriilor, Cinnabon. Acesta este al patrulea pariu în domeniu al omului de afaceri, după Pizza Hut, KFC şi Paul Bakeries. La intrarea în centrul comercial Băneasa Shopping City te "loveşte" mirosul de scorţişoară, care te trimite automat cu gândul la Crăciun şi sărbătorile de iarnă. Mirosul îl simţi indiferent de anotimp, pentru că brutăria-cofetărie Cinnabon este mereu acolo. Păcat că nu este şi Crăciun în fiecare zi.


La trei ani de la intrarea pe piaţă a brandului american, mirosul de sărbătoare îl simţi în şase locuri din România, pentru că tot atâtea brutării Cinnabon există pe piaţă - cinci sunt în capitală şi una în Constanţa. "Avem două locaţii în Băneasa Shopping City, două în AFI Palace Cotroceni şi câte una în Sun Plaza şi Maritimo Shopping Center", spune Carmen Lupuleţ, director de comunicare al lanţului de brutării.

 Lanţul Cinnabon, care a împlinit 26 de ani de la lansarea sa în Statele Unite, a intrat pe piaţa locală în octombrie 2009. Aceasta este cea de-a patra încercare a lui Puiu Popoviciu pe piaţa locală a restaurantelor şi cofetăriilor, primele trei fiind deja un succes. El mai deţine participaţii indirect prin intermediul Tatika Investments, înregistrată în Cipru, în cadrul lanţului de restaurante de tip fast-food KFC, în cadrul Pizza Hut şi în cadrul brutăriilor Paul Bakeries.


Iniţial a venit Pizza Hut în 1994, trei ani mai târziu venind rândul KFC. Mai bine de zece ani mai târziu a fost deschisă prima brutărie Paul Bakeries, cu doar câteva "momente" înainte de izbucnirea crizei. Cele trei au afaceri cumulate de circa 50 de milioane de euro anul trecut. În Cinnabon Popoviciu controlează, prin intermediul Tatika Investments, un pachet de acţiuni de 31,6%. Restul sunt împărţite între Bladon Enterprises (înregistrată tot în Cipru), Lunic Franchising and Consulting (Cipru) şi Călin Ionescu (actualul CEO al KFC).

 Fiecare brutărie-cofetărie seamănă mai mult cu un stand decât cu o cofetărie clasică. Acest lucru nu împiedică circa 900 de persoane să cumpere zilnic ceva dintr-una dintre locaţiile Cinnabon. "Avem în portofoliu şapte tipuri de produse, acesta urmând a fi extins odată cu produsele dezvoltate periodic de către compania- mamă", precizează Carmen Lupuleţ. În oferta Cinnabon se regăsesc rulouri clasice cu scorţişoară, cupcakes şi o serie de băuturi specifice brandului.


Cel mai bine vândute produse sunt variantele mici ale rulourilor de bază, adică, Minibon, Mini Chocobon şi Mini Pecanbon. Fiecare dintre acestea are un preţ ce se situează în jurul valorii de şase lei. Bonul mediu la Cinnabon este însă de circa 13 lei. În aceste condiţii, oficialii companiei susţin că în 2011 au avut o cifră de afaceri de 800.000 de euro, cu 14% în creştere faţă de 2010. Mai mult "dacă vom deschide brutăriile pe care le avem planificate, în 2012 cifra de afaceri va fi de aproximativ 1,5 milioane de euro".

 Compania mizează pe locaţii în malluri şi centre comerciale, cu un trafic mai mare de 10.000 de persoane pe zi. “Din datele de care dispunem, este loc pe piaţa locală de minimum 30 de brutării.” Deschiderea unei brutării-cofetării Cinnabon costă între 75.000 şi 300.000 de euro. “Depinde dacă este full size sau doar Kiosk”, explică Lupuleţ. Suprafaţa variază astfel între 20 şi 80 de metri pătraţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Stan Patitul spune: