MeniuTV prezintă:

Primul canal TV despre cele mai bune restaurante din România: www.Meniu.TV .


vineri, 4 aprilie 2014

Hai cu Egalarea!



MOTTO:

Un indian navajo stătea lângă un agent de vânzări pe o bancă în parc.

Între ei se află o pungă mare de hârtie. Indianul fixa de ceva timp punga de hârtie.
- Vrei să știi ce e în pungă? - întreabă agentul de vânzări.
Indianul dădu afirmativ din cap.
- E o sticlă de vin, am luat-o pentru nevastă-mea.
Indianul tăcu o vreme, apoi zise, dând afirmativ din cap de mai multe ori:
- Bun schimb ai făcut!”


Vă povesteam mai demult AICI despre degustările de vinuri organizate cu diverse ocazii şi dezastrul cu care s-au soldat unele dintre acestea din cauza unor "specialişti" implicaţi în organizare - de la acel articol se trage şi numele celui de faţă. De atunci lucrurile au evoluat, cel mai "proaspăt" exemplu fiind evenimentul de lansare a "Abel's Winebar" din Centrul Vechi, mai precis dintr-o extremitate a acestuia alăturată Pieţei Naţiunilor Unite, str. Nicolae Tonitza 10. Probabil că succesul de aseară s-a datorat pasiunii şi dăruirii unui om pentru vin - este vorba despre Horia Creţu, managing partner al acestei afaceri.


Aş vrea să menţionez din start cel mai important lucru pentru cititorii mei - toate vinurile, fie ele liniştite sau spumante, dintre cele aproape 150 de etichete - 90% vinuri româneşti premium, se pot bea şi la pahar, cu preţuri între 12 şi 45 de lei, mai puţin unul singur, este vorba despre "Minima Moralia" de la "Domeniile Regale - Segarcea". Cine doreşte să facă un cadou sau să se bucure de vin într-un alt spaţiu poate cumpăra orice sticlă doreşte cu un discount de 15%.


Aseară am fost întâmpinaţi cu un pahar de spumant şi cu muzică "live" de jazz, o atmosferă propice unor discuţii amicale sau de business, unii am stat în interiorul decorat minimalist ce poate găzdui 30 de oaspeţi, iar cei care au dorit să se bucure de o ţigară sau mai multe au ieşit pe terasa mică şi cochetă de pe strada pavată cu piatră cubică.


Horia Creţu îmi spune că s-a inspirat în amenajare din ceea ce a văzut în ultima călătorie în SUA, eu aş plusa şi aş spune că ambientul se apropie cumva de Amelie Winebar din San Francisco. "Toți cei trei asociaţi am investit multe ore de muncă, câte opt ore pe zi timp de luni de zile, numai pentru optimizarea și amenajarea spațiului. Pentru detaliile finale legate de decorarea spațiului am contactat un designer român, Andreea Mureșan, care ne-a oferit cele mai potrivite soluții de amenajare interioară."  


Cine sunt actionarii, cu ce se ocupa, de unde au avut banii pentru deschiderea afacerii? 

 Toate sumele investite până acum au fost din fonduri proprii, aport adus de toți cei trei parteneri. Horia Crețu deține 60% din acționariat, iar Marius Ciobotea și Mihai Neață câte 20%. 

 În vârstă de numai 34 de ani, Horia Crețu este de profesie inginer structurist, cu vocație de antreprenor. Printre lucrările cele mai reprezentative realizate de compania sa, iBUILD Civil, se numără proiectarea pentru consolidarea clădirii Guvernului, expertizarea pentru Muzeul Național de Artă al României sau proiectarea de structuri pentru noul sediu al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA). Mai mult, unul dintre blocurile proiectate împreună cu tatăl său, prof.dr.ing. Dan Crețu se regăsește ca și exemplu de calcul în codul de proiectare seismică P100. 

 Mihai Neață are 33 de ani și o experiență de 13 ani în cadrul companiei HILTI România. De aproape 6 ani lucrează ca Product Manager BU Diamond and Measuring, oferind servicii cât mai diverse de la lansare de noi produse și până la asistență tehnică pentru clienți. 

 Marius Ciobotea este cel mai tânăr membru al echipei Abel’s Wine Bar, în vârstă de numai 24 de ani. Având o specializare în administrarea afacerilor a demarat la numai 20 de ani o afacere în domeniul producției publicitare. Ca și în cazul altor wine baruri, fondatorii Abel’s practică alte meserii și au deschis din pasiune pentru vin.


Tot aseară am purtat o discuţie şi cu dna Ileana Kripp, proprietar al brandului vinicol "Prince Ştirbey" care a avut la acest eveniment spre degustare primul vin al serii, o "Crâmpoşie Selecţionată".


De unde numele de "Abel's"? 

 Horia Creţu: "Abel’s este ca un copil pentru noi, punem foarte mult suflet în dezvoltarea lui și de aceea toate deciziile legate de identitate de brand au avut la bază factorul emoțional. A fost o inspirație de moment."



Cât timp sunteţi pregătiţi să susţineţi afacerea fără a avea profit? 

 "Demararea unei investiţii în Centrul Vechi al Capitalei necesită fonduri similare celor pentru achiziţia unei garsoniere noi - în cazul nostru a fost vorba de 30.000 de euro. Singura diferenţa constă în faptul că pentru o garsonieră un tânăr va ajunge să plătească rate pe o perioadă lungă de timp, în timp ce investiţia într-un local stilat poate fi recuperată chiar în primul an de funcţionare. Ne dorim ca până la sfârșitul acestui an să înregistrăm vânzări totale de circa 150.000 de euro. Dacă luăm în calcul o marjă de profitabilitate de minimum 10% precum și costurile curente ale unui astfel de stabiliment, avem șanse să amortizăm în primul an, maxim un an și jumătate. Nu ne propunem însă să ridicăm dividende. Ne-am planificat să reinvestim banii în primii ani, pentru dezvoltarea afacerii. Obiectivul nostru este ca Abel’s Wine Bar să devină unul dintre cele mai de succes start-up-uri din România, să ne extindem național, prima oprire orașul Sibiu și să devenim distribuitori de vinuri."


Cine ia deciziile de management? 

 "Toți trei ne implicăm în luarea deciziilor de management. Fiecare dintre noi a contribuit prin experiența proprie în acțiuni precum selecția vinurilor, parteneriatele, furnizorii, branding-ul, planurile pentru lansare, planul de afaceri pe următorii ani. Ne-am aventurat pe un segment de nișă, cu un mare potențial, pentru care avem multă pasiune. Este ideal să-ți poți transforma hobby-ul în business."


Ca să ne amuzăm un pic, tablouaşul din imaginea de mai sus este de pe peretele uneia dintre cabinele de toaletă. Aşadar, vinul te urmăreşte peste tot! :)


La cât se cifrează chiria? 


 "Cel mai important aspect al acestui business este reprezentat de amplasament. Acesta este motivul pentru care și noi am alocat o perioadă foarte importantă de timp identificării unui spațiu bine poziționat, pentru care să plătim o chirie rezonabilă. Am căutat să fim în centrul vechi, dar nu neapărat în nucleul acestei zone, pentru că ne propunem să devenim o destinație – să nu ne bazăm numai pe traficul natural – și pentru că ne-am dorit să practicăm prețuri echilibrate, nu vrem să transferăm povara unei chirii foarte mari asupra clienților noștri. Cuantumul chiriei nu pot să vi-l dezvălui, pentru că avem un contract de confidențialitate cu proprietarul."


În încheiere vreau să le dau tinerilor antreprenori de la Abel's Winebar un motiv în plus să zâmbească - în sală au o profesionistă care a mai lucrat la Starbucks şi la restaurantul "Don Jamon". Clienţii vor fi pe mâini bune.


PS - şi o dedicaţie pentru toţi cei de la Winebarul din Tonitza 10.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Stan Patitul spune: